Praktische informatie

29 juni 2021 - Bodrum, Turkije

Dag meelezers

Ik wou zeker dit overzicht van informatie schrijven zodat u ook beter weet wat te doen. Eerst en vooral, wil ik over de nodige reisdocumenten informeren, het is dus zeker uw paspoort of ID-kaart verplicht mee te hebben. Onderaan vindt u ook een paar links met uitgebreide uitleg over Visa ook.

Ten tweede wil ik over het transport praten. We hadden Turkish Airlines gekozen van Brussels Zaventem richting Bodrum met een tussenstop van twee uren in Istanboel, dezelfde formule dan ook voor de terugreis. Het kostte in totaal € 554,56 voor twee personen. De vluchttickets en de annulatieverzekering zijn duidelijk te zien in de onderstaande afbeeldingen.

Als laatste zou ik graag kleine tips geven in verband met het verblijf in Turkije. Maak zeker dat je een variatie hebt van kleren: als bikini's en shortjes, ook een licht jasje voor in de avond. Neem mee antimuggen spray, 's nachts verschijnen er veel. Als je van de zon gebrand wordt, smeer yoghurt daarop, het zal je beter laten voelen (traditionele advies van de buren ;)).

Bij de afbeeldingen vind je ook een uurrooster van de minibussen, de dolmus, wanneer dat de eerste en de laatste minibussen rijden. Extra informatie vind je ook bij de links. Je zult lezen en zien dat de dolmus een belevenis op zich is, een chaotische en leuke avontuur. Een andere vervoersmiddel is ook de taxi, je vindt taxi's overal in Bodrum (link onderaan). Een extra tip is: steek je duim niet omhoog, er zijn jonge mensen die niks fout inzien, maar er zijn vooral senioren die het onbeleefd en onbeschaafd vinden.

Soms kan het heel luid en chaotisch worden in Turkije, maar haal het beste daarvan en vooral geniet van je vakantie!!

Links

Nodige reisdocumenten: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisdocumenten

Visa & meer informatie: https://www.evisa.gov.tr/nl/

Dolmus/minibussen:   https://reizen-en-recreatie.infonu.nl/buitenland/115250-de-dolmus-in-turkije-een-belevenis-op-zich.html

Taxi website:     https://www.bodrumtaxi.net/taksi-duraklari?kategori=&sayfa=2&semt=

heenreisticketterugreisticketannulatieverzekering

dolmus_uurroster