D9. Splash

28 juni 2021 - Gümbet Mahallesi, Turkije

Om dit geweldig avontuur met jullie in een mooie splash af te ronden zijn wij naar het prachtige Gumbet gegaan. Dit is een stad vol met kleur en prachtig water die zich op 3,5 kilometer bevindt van Bodrum. Spijtig genoeg kan je er niet met de bus naartoe maar het is zeker een goede optie om 45 minuutjes te stappen. Ben je geen fan van een klein wandelingetje dan verwijzen we je best om een auto of een fiets te huren.

De stad Gumbet is vooral gekend voor zijn vele avondse activiteiten en mooie natuur met mooi doorzichtig blauw water. Omdat deze stad zo bekend staat voor zijn water besloten wij om watersporten te gaan doen. Dit gebeurt in het Gumbet beach met het bedrijf Gumbet watersports. Zij organiseren windsurfing, water skiing, snorkelen, jet skiën, parazeilen, banana boten en pedalo's. Wij zelf kozen zelf voor water skiing, jet skiën en banana boten. Deze activiteiten zijn geweldig vooral voor mensen die achter wat adrenaline zoeken. Aan een geweldige snelheid de lucht door ons haar en over ons gezicht voelen was geweldig.

Voor deze activiteiten betaalden wij €15 voor de banana boten, €40 per persoon voor 15 minuten water skiing en €20 per persoon voor jetskiën gedurende 15 minuten. Dit zijn geen slechte prijzen en is zeker geweldig om te doen maar er zijn zeker enkele details die je niet uit het oog mag geraken. Voor de banana boot moet je met 4 personen minimum zijn dus zou je zoals ons maar met 2 zijn kan het zijn dat je met andere mensen moet gaan en dit kan dus leiden tot wachten. Zou je fotos willen van de activiteiten is dit mogelijk maar dit zal je €20 kosten. Deze krijg je dan mee op een USB. Vergeet deze niet zo snel mogelijk te controleren omdat het kan gebeuren dat ze deze leeg meegeven. Hierbij heb je genoeg informatie om uw reis zo perfect als mogelijk te laten verlopen met zeer veel splash plezier.

Links

Gumbet watersport: https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g298661-d3521950-Reviews-Gumbet_Watersports-Gumbet_Bodrum_District_Mugla_Province_Turkish_Aegean_Coast.html

watersportengumbet3water-sports-gumbetwater-sports-5