D6. Back in time

25 juni 2021 - Atatürk Mah, Turkije

Hallo lieve meelezers

Vandaag wacht er een lange dag op ons, we zullen naar Efeze gaan, naar het Efeze museum om duidelijker te zijn. Efeze was de belangrijkste haven en handelsstad van het Romeinse Rijk. Het ligt aan de Ionische zee en nogal ver van Bitez dus hiervoor hebben we een auto verhuurd (ca. 28 euros gekost) en we zullen ongeveer 3 uren onderweg zijn.

We zijn vandaag vroeg wakker geworden om meer van de dag te kunnen genieten en we zijn vertrokken naar de luchthaven om de auto te nemen en dan gereden via D525 en D330. Rond 10u30 waren we in Efeze en we zijn onmiddellijk naar het museum gegaan. We waren sprakeloos. Het was precies van die plekken waar je wel erover hoort maar geen voorstelling hebt, het is tot nu toe de highlight van onze reis. We konden duidelijk zien hoe dat de mensen in het verleden leefde, zo goed bewaard was het.

We hebben Romeinse baden, Romeins toiletsysteem met stromend water, talrijke zuilen van tempels en restanten van de grote Bibliotheek van Celsus gezien. Onder andere de standbeelden zijn ons ook opgevallen, we bezochten standbeelden van de “Rustende strijder”, Godin Artemis en van Marcus Aurelius. Ik stel voor dat jullie een hele dag in Efeze doorbrengen, doe uw beste schoenen aan en thank me later ;) .

Links:

Museum- https://muze.gov.tr/muze-detay?SectionId=EFM01&DistId=EFM