D2. Kasteel & kebab

21 juni 2021 - Bodrum, Turkije

Na de house tour hebben we de dolmus genomen naar de Petrusburcht, deze is een versterkte burcht op een schiereiland bij de haven. Fun fact; Bodrum stamt van petronium, verwijzend naar de Petrusburcht. Binnen het kasteel, is er een museum voor onderwaterarcheologie waar je boeiende tentoonstellingen kan bezoeken en zelfs vondsten uit de prehistorie en de Byzantijnse tijd. Wat ik heel interessant vond, is dat er in dit museum een mengsel is van belangrijke voorwerpen uit verschillende tijdvakken in de geschiedenis en het heeft ook een Maltese invloed. Onze favoriete bezienswaardigheid was het schip van Uluburun, het oudst bekende scheepswrak.

Een grote gastronomische tip dat ik zeker wil meegeven is: durven verschillende gerechten proeven, soms zien ze er niet lekker uit maar het uiterlijk kan liegen en zeker bij eten. Vandaag kozen we voor Kebab Guru restaurant door het prachtig uitzicht op de burcht en het ligt ook naast de zee, het wordt fris 's avonds, dus vergeet een pulletje niet mee te nemen.

Links:

Petrusburcht- http://www.bodrum-museum.com/

Kebab Guru- http://www.kebap.guru/

- https://www.tripadvisor.be/Restaurant_Review-g298658-d13962558-Reviews-Kebap_guru-Bodrum_City_Bodrum_District_Mugla_Province_Turkish_Aegean_Coast.html

petrusburcht-in-bodrum-

kebab_guru